Skip to content
J3B3 Consulting
  • Estudis propis
    • Estudi digitalització comerç 2023
    • Anàlisi impostos amb afectació a la indústria
    • Estudi de digitalització comerç 2020
    • Impacte del coronavirus al sector comerç de Catalunya
  • Desenvolupament local
    • Teixit productiu
    • Comerç urbà
    • Fires i mercats
    • Impuls del territori
  • Gestió pública
    • Anàlisi econòmica i financera
    • Viabilitat de serveis i equipaments
  • Qui som
    • Sobre J3B3
    • Treballa amb nosaltres
    • Podcast “Estoc local”
  • Contacte
J3B3
NOTÍCIA

Gavà estudia la digitalització del seu comerç

  • February 2020

L’ajuntament de Gavà ha inicat un estudi per conèixer la incidència que té internet i el comerç electrònic en el seu teixit comercial.

Aquest estudi consisteix en l’anàlisi del grau de maduresa digital del comerç però també, en conèixer els hàbits de compra online de la ciutadania per, a continuació, determinar l’afectació que té en termes d’impacte econòmic i de mobilitat.

Es tracta, doncs, d’una investigació que pretén dimensionar el volum de transaccions que es generen a internet i disposar d’un conjunt de dades i indicadors que permetin la presa de decisions al consistori.

Inici del treball de camp

El treball de camp consisteix en enquestes que es fan des del punt de vista de l’oferta i de la demanda.

Per una banda, s’estan realitzant enquestes telefòniques a una mostra de 400 individus que aportaran informació en relació als seus hàbits de consum mitjançant el comerç electrònic. Els resultats s’extrapolaran degudament per tenir una composició concordant amb els estrats d’edat.

Per altra banda, s’estan realitzant  enquestes, telefòniques i presencials, al teixit comercial i de serveis de la ciutat. Els qüestionaris permetran obtenir informació degudament segmentada per subsectors però, també, en relació a l’edat dels propietaris dels negocis. Així es podrà fer una diagnosi precisa i acurada en funció de les particularitats de les persones al capdavant dels negocis.

D’aquesta manera es disposarà d’una mostra molt sòlida, tant de l’oferta com de la demanda. Atès que J3B3 disposa d’un històric d’estudis d’adopció d’ecommerce al sector comerç de Catalunya, ens trobem amb disposició de determinar que la probabilitat d’encert-error és de p=0,2 i q=0,8. Amb aquesta variable es minimitzarà, en conseqüència, el marge d’error per aquest treball.

Propers passos

Tan bon punt es disposi del buidatge de les dues enquestes es procedirà a fer l’explotació estadística. En aquest sentit, la metodologia que s’emprarà serà la d’anàlisi estadístic univariant, bivariant i, també, mitjançant mètodes multivariants.

Seguidament, es discutiran els resultats amb el cos tècnic de l’ajuntament per tal d’obtenir d’una fotografia acurada de la realitat del comerç eletrònic i de com afecta als establiments comercials i de serveis del municipi.

Aquest post ha estat escrit per:

Jordi Bacaria Martinez

Jordi Bacaria Martinez

TREBALLS RECENTS

Xarxa de dones empresàries i directives

Assistència tècnica en la creació d’una xarxa de dones del món de l’empresa a Barberà

Llegeix-ne més >>
Pla Estratègic de comerç de Tiana

Pla estratègic de comerç de Tiana

L’Ajuntament de Tiana impulsa l’elaboració d’un pla estratègic que ha de planificar les futures accions

Llegeix-ne més >>
Pla de suport obres reurbanització

Pla de suport al comerç de Barberà del Vallès

L’Ajuntament de Barberà del Vallès, amb el suport de fons NextGenerationEU ha endegat unes obres

Llegeix-ne més >>
Estudi de públics TerrorMOlins

El Terror Molins analitza el públic assistent

Per primera vegada s’ha realitzat un estudi sobre el perfil del públic assistent al festival

Llegeix-ne més >>
Clúster bioenergia Catalunya

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya desplega el seu observatori

L’associació dimensionarà i farà públiques les seves dades de producció i consum d’energia.

Llegeix-ne més >>
Viabilitat mercat setmanal

Vacarisses estudia la viabilitat d’un nou mercat setmanal

S’analitzarà l’oferta i demanda comercial del municipi mitjançant un treball de camp, així com els

Llegeix-ne més >>
pla estrategic comerç rubi

Pla estratègic de comerç de Rubí

L’ajuntament de Rubí està començant la redacció d’un pla estratègic de comerç.

Llegeix-ne més >>
calculadora impacte j3b3

La calculadora d’impacte analitza dues fires al mes de desembre

Concretament, se n’ha fet ús a La fira del tió de Solsona i a la

Llegeix-ne més >>
Més

Vols més informació?

Contacta amb nosaltres i t’assessorarem

Subscriu-te
Per rebre les nostres notícies i actualitzacions



    Legal
    • Cookies
    • Avis Legal
    • Privacitat
    Social
    Linkedin Twitter Instagram Spotify
    Contacte
    • 93 380 30 45
    • info@j3b3.com
    Copyright @2023 J3BTRES Consulting